Etkinlik Programı ve Bütçesi
SAAT/GÜN |
1. GÜN 08 Eylül 2024 Pazartesi |
SAAT/GÜN | 2.GÜN
09 Eylül 2024 Salı |
SAAT/GÜN | 3.GÜN
10 Eylül 2024 Çarşamba |
09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 1. Kayıt ve Açılış Programı/TÜBİTAK-2237 Proje-Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı ve ARDEP ve BIDEP Programlarının Tanıtımı | 09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 9. Bilimsel Araştırmanın Basamakları ve Proje Tasarımı | 09:00 – 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 17. Proje Yönetimi, İş Planları ve B Planlarının Hazırlanması ve Yaygın Etkilerinin Belirlenmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hülya Ayar Kayalı | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Güneş Özhan | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şenay Şanlıer | |||
DERS KONUSU: TÜBİTAK-2237 Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programının Genel Tanıtımı, Eğitimci ve Katılımcıların Tanıtılması, Etkinlik Programının Anlatılması, Tübitak Ulusal ve Uluslararası Destek Programları ve Öncelikli Araştırma Konularının Tanıtımı | DERS KONUSU: Bilimsel araştırma sürecinin basamakları ve bilimsel araştırma/proje tasarımında temel basamaklar tanıtılacaktır | DERS KONUSU: Proje Yönetimi, İş Planları ve B planlarının hazırlanması, yaygın etkinin oluşturulması ve proje çıktılarının paylaşımı anlatılacaktır. | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 2237/B Proje Yazma Eğitimi kapsamında, ulusal ve uluslararası proje çağrılarına yönelik olarak proje yazım sürecinin önemi vurgulanacaktır. Proje yazma motivasyonunun artırılması, katılımcıların eğitimden beklentilerinin değerlendirilmesi ve programın detaylarının paylaşılması hedeflenmektedir. Ayrıca, etkinlik süresince izlenecek adımlar ve eğitim içerikleri ayrıntılı olarak tanıtılacaktır. TÜBİTAK tarafından sunulan ulusal ve uluslararası destek programları tanıtılacaktır. Ayrıca, Ulusal Bilim, Teknoloji ve Yenilik Stratejisi doğrultusunda belirlenen öncelikli araştırma alanları ele alınacak ve bu alanların ilan dönemleri ile başvuru süreçleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırmaların temel basamakları gözden geçirilerek başarılı bir araştırma yürütmek için izlenmesi gereken adımlar ele alınacaktır. Araştırma probleminin önemi vurgulanarak, problemin tanımlanması ve konuyla ilgili kaynakların incelenmesinin gerekliliği üzerinde durulacaktır.
Ayrıca, hipotez oluşturma, uygun araştırma yöntemi ve modelinin belirlenmesi, veri toplama süreci ve analiz yöntemleri hakkında genel bir bilgilendirme yapılacaktır. Ders, katılımcıların bilimsel araştırma sürecine dair kapsamlı bir bakış açısı kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bilimsel araştırma ve proje tasarımının temel aşamaları ele alınacaktır. Etkili bir proje planı oluşturmanın yöntemleri, araştırma sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar ve başarılı bir araştırma tasarımının bileşenleri üzerinde durulacaktır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel farkları açıklanacak, her iki yöntemin uygulanmasında göz önünde bulundurulması gereken unsurlar tartışılacaktır. Ayrıca, örnek projeler üzerinden bilimsel araştırma tasarımına dair analizler yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinde etkin bir proje yönetimi sürecinin nasıl oluşturulacağı ele alınacaktır. Proje ekibinin doğru şekilde oluşturulması, iş paketlerinin (İP) tasarlanması ve araştırma sürecindeki olanakların değerlendirilmesi konuları işlenecektir.
B planı oluşturmanın gerekliliği, olası risklerin nasıl yönetileceği ve alternatif çözüm stratejilerinin nasıl geliştirileceği açıklanacaktır. İş-zaman takvimi doğrultusunda proje süreçlerinin nasıl yönetileceği, iş planlarının nasıl yürütüleceği ve iş paketlerinin nasıl dağıtılması gerektiği örneklerle anlatılacaktır. Bilimsel araştırma projelerinde yaygın etkinin tanımı ve önemi ele alınacaktır. Yaygın etkinin bilimsel/akademik, ekonomik/ticari, sosyal boyutları ile araştırmacı yetiştirme ve yeni projelere katkı sağlama gibi alt başlıkları detaylandırılacaktır. Yaygın etkinin hangi aşamalarda ortaya çıktığı, nasıl ölçülebileceği ve etkili bir şekilde yazılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar tartışılacaktır. Proje çıktılarının akademik yayınlar, konferans sunumları, patentler, ticari uygulamalar ve toplumsal katkılar yoluyla nasıl paylaşılabileceği hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
|
|||
10:00 – 10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 2. Avrupa Birliği Projeleri | 10:00 – 10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 10. Proje Başlığı, Anahtar Kelimeler, Özgün değer, Amaç ve Hedeflerin Oluşturulması | 10:00 – 10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 18. Proje Verilerinin Toplanması, İstatistiksel Analizi ve Bilimsel Sunumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Serhat Tozburun | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hülya Ayar Kayalı | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Kadriye Ertekin | |||
DERS KONUSU: Avrupa Birliği Projelerinin tanıtımı | DERS KONUSU: Özgün değerin, amaçların ve hedeflerin belirlenmesi ve etkili yazımı | DERS KONUSU: Proje verilerinin eldesi, değerlendirilmesi ve bilimsel analiz ve sunumu | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, Avrupa Birliği (AB) projelerinin temel bileşenleri, proje yazım süreçlerini, fon kaynaklarını ve başvuru mekanizmaları tanıtılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinde etkili ve doğru başlık ve anahtar kelime seçiminin önemi vurgulanacaktır. Başlık yazımında dikkat edilmesi gereken kriterler, başlığın içeriği yansıtma gücü ve etkili başlık oluşturma teknikleri üzerinde durulacaktır.
Bilimsel projelerde özgün değerin nasıl oluşturulması gerektiği ele alınacaktır. Bir araştırmanın bilimsel kalitesini, farklılığını ve yenilikçi yönlerini vurgulamanın yöntemleri açıklanacaktır. Projelerin hangi bilimsel boşluğu doldurduğu, hangi soruna nasıl bir çözüm sunduğu gibi kritik soruların özgün değer bölümüne nasıl entegre edileceği üzerinde durulacaktır. Ayrıca, iyi bir özgün değer yazımı için izlenmesi gereken temel adımlar detaylandırılacaktır. Araştırma sorusu veya hipotez oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalar, kullanılacak kavramlar ve konu içeriğiyle nasıl ilişkilendirileceği tartışılacaktır. Bunun yanı sıra, bilimsel araştırma projelerinde amaç ve hedeflerin nasıl belirlendiği, kapsamlarının nasıl tanımlanması gerektiği ve amaç-hedef ilişkisi detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Etkili ve açık bir hedef belirleme sürecinin nasıl olması gerektiği örneklerle açıklanacaktır.
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinde veri toplama süreçleri, verilerin güvenli saklanması ve yönetimi hakkında bilgi verilecektir. İstatistiksel analiz yöntemleri, uygun analiz tekniklerinin seçimi ve sonuçların değerlendirilmesi ele alınacaktır.
Ayrıca, elde edilen verilerin bilimsel olarak nasıl analiz edilmesi gerektiği, grafik ve tablo oluşturma yöntemleri, sunum teknikleri ve verilerin akademik olarak etkili bir şekilde nasıl paylaşılabileceği konuları üzerinde durulacaktır.
|
|||
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 3. Fen Bilimleri Araştırmalarında Bilim ve Etik | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 11. Yöntem ve Bütçenin Hazırlanması | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 19. Eğitim Sonu Değerlendirmesi ve Kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şermin Genç | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Levent Çavaş | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hülya Ayar Kayalı | |||
DERS KONUSU: Fen Bilimleri Araştırmalarında Bilimsel İhtiyaçlar ve Etik Kavramının Önemi | DERS KONUSU: Bilimsel araştırma projesinin yöntemlerinin belirlenmesi, yazımı anlatılacaktır. Proje bütçesinin oluşturulması anlatılacaktır. | DERS KONUSU: Genel Eğitim Değerlendirmesi | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Fen bilimleri araştırmalarında bilimin ulaştığı seviye, mevcut bilimsel ihtiyaçlar ve etik ilkelerin önemi ele alınacaktır. TÜBİTAK’ın fen bilimleri araştırmalarına verdiği destekler çerçevesinde bilimsel çalışmaların gerekliliği tartışılacak, ayrıca ARDEB projelerinde etik kurul başvurularının zorunlu olduğu durumlar tanıtılacaktır. Etik kurallar çerçevesinde bilimsel bir çalışmanın temel bileşenleri ve araştırma süreçlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylandırılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırma projelerinde yöntem seçimi ve yazımı ele alınacaktır. Araştırma projelerinde kullanılan temel yöntemler, uygun metodolojinin belirlenmesi ve yazım süreçleri detaylandırılacaktır. Ayrıca, proje bütçesinin hazırlanması, bütçe planlamasında dikkat edilmesi gereken unsurlar, saha çalışması, hizmet alımı, bursiyer bütçesi, bilimsel etkinliklere katılım ve sarf malzeme listesi gibi konular üzerinde durulacaktır. Katılımcılara, bütçelendirme sürecinde doğru stratejiler geliştirme konusunda rehberlik edilecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje eğitiminin genel değerlendirmesi katılımcılarla birlikte gerçekleştirilecek, etkinlik sürecine ilişkin geri bildirimler toplanacaktır. Bu doğrultuda, eğitmenler ve katılımcılar programın içeriği, uygulanabilirliği ve geliştirilmesi gereken yönleri üzerine değerlendirmelerde bulunacaktır. | |||
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 4. Araştırma Hipotezinin Oluşturulması | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 12. Amaç, Hedefler ve Özgün Değerin Oluşturulması (İnteraktif uygulama) | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şermin Genç | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Yoldaş Seki
Prof. Dr. Kadriye Ertekin Prof. Dr.Elif Subaşı |
||||
DERS KONUSU: Proje geliştirme sürecinde araştırma hipotezinin belirlenmesi ve ilgili bilimsel kaynaklara ulaşmanın önemi ele alınacaktır. Araştırma projelerinde sıkça kullanılan temel kavramlar (bilim, bilgi, araştırma, soru, hipotez, kuram) açıklanacak ve veri toplama yöntemleri üzerinde durulacaktır. | DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Amaç, Hedefler ve Özgün Değerin Etkili Bir Şekilde Oluşturulması | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma sorusu ve hipotezi oluştururken literatür taramasının gerekliliği vurgulanacak, bilimsel çalışmalar için kullanılan araştırma teknikleri tanıtılacaktır. TÜBİTAK projelerinde yer alan “Araştırma Problemi” veya “Hipotez” kavramları ayrıntılı olarak ele alınarak, proje yazımında dikkat edilmesi gereken noktalar, uygun kavram kullanımı ve içerik ile konunun doğru ilişkilendirilmesi üzerinde durulacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma projelerinde amaç ve hedeflerin nasıl belirleneceği ve etkili bir şekilde yazılacağı üzerine uygulamalar yapılacaktır. Ayrıca, projenin özgün değerinin nasıl oluşturulması gerektiği ve bilimsel yenilik açısından nasıl vurgulanacağı uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Katılımcılar, proje yazım sürecinde amaç, hedef ve özgün değerin nasıl ilişkilendirileceğini öğrenecek ve kendi projeleri üzerinden çalışarak geri bildirim alacaklardır. Çalışmalar, dört ayrı grup oluşturularak, görevli eğitmenlerin rehberliğinde dönüşümlü ve eş zamanlı olarak yürütülecektir. |
||||
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5. Araştırma Hipotezinin Oluşturulması (İnteraktif Uygulama) | 14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 13. Amaç, Hedefler ve Özgün Değerin Oluşturulması (İnteraktif Uygulama) | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr.Hülya Ayar Kayalı
Prof. Dr. Yoldaş Seki Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Yoldaş Seki
Prof. Dr. Kadriye Ertekin Prof. Dr.Elif Subaşı |
||||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma için Proje Sorusu tasarımı ve Hipotez oluşturma (UYGULAMA) | DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Amaç, Hedefler ve Özgün Değerin Etkili Bir Şekilde Oluşturulması | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje araştırma sorularının ve hipotezlerinin nasıl oluşturulması gerektiği detaylı şekilde ele alınacak ve uygulamalı olarak hipotez yazımı gerçekleştirilecektir. Katılımcılar üç gruba ayrılacak, eğitmenlerin gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak çalışmalarını sürdüreceklerdir. Her grup, bilimsel kriterlere uygun araştırma sorusu ve hipotez geliştirme sürecini deneyimleyecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma projelerinde amaç ve hedeflerin nasıl belirleneceği ve etkili bir şekilde yazılacağı üzerine uygulamalar yapılacaktır. Ayrıca, projenin özgün değerinin nasıl oluşturulması gerektiği ve bilimsel yenilik açısından nasıl vurgulanacağı uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Katılımcılar, proje yazım sürecinde amaç, hedef ve özgün değerin nasıl ilişkilendirileceğini öğrenecek ve kendi projeleri üzerinden çalışarak geri bildirim alacaklardır. Çalışmalar, üç ayrı grup oluşturularak, görevli eğitmenlerin rehberliğinde dönüşümlü ve eş zamanlı olarak yürütülecektir. |
||||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Araştırma Hipotezinin Oluşturulması (İnteraktif Uygulama) | 15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 14. Konu, Kapsam, Özet ve Yaygın Etkinin Oluşturulması (İnteraktif Uygulama) | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr.Hülya Ayar Kayalı
Prof. Dr. Yoldaş Seki Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Kadriye Ertekin Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz Prof. Dr.Elif Subaşı |
||||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma için Proje Sorusu tasarımı ve Hipotez oluşturma (UYGULAMA) | DERS KONUSU: Proje konu ve kapsamının oluşturulması, Proje özeti ve yaygın etkinin yazımı gerçekleştirilecektir. | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje araştırma sorularının ve hipotezlerinin nasıl oluşturulması gerektiği detaylı şekilde ele alınacak ve uygulamalı olarak hipotez yazımı gerçekleştirilecektir. Katılımcılar üç gruba ayrılacak, eğitmenlerin gözetiminde ve danışmanlığında dönüşümlü olarak çalışmalarını sürdüreceklerdir. Her grup, bilimsel kriterlere uygun araştırma sorusu ve hipotez geliştirme sürecini deneyimleyecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırma projelerinde konu ve kapsamın nasıl oluşturulacağı ele alınacaktır. Projenin yaygın etkisinin nasıl tanımlanacağı ve araştırmanın bilimsel, ekonomik ve toplumsal katkılarının nasıl vurgulanacağı açıklanacaktır.
Ayrıca, proje içeriği bütüncül bir şekilde değerlendirilerek, etkili bir proje özeti yazımı üzerine uygulamalar yapılacaktır. Proje başlığı ve anahtar kelimelerin seçimi konusunda rehberlik sağlanacak, katılımcılar kendi projeleri üzerinden çalışmalar gerçekleştirerek geri bildirim alacaklardır. Çalışmalar, üç ayrı grup halinde, görevli eğitmenlerin rehberliğinde dönüşümlü ve eş zamanlı olarak yürütülecektir. |
||||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 7. Proje yazımına hazırlık süreci ve Kaynak tarama yöntemleri (İnteraktif Uygulama) | 16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 15. Konu, Kapsam, Özet ve Yaygın Etkinin Oluşturulması
(İnteraktif Uygulama) |
||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr.Hülya Ayar Kayalı
Prof. Dr. Yoldaş Seki Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Kadriye Ertekin Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz Prof. Dr.Elif Subaşı |
||||
DERS KONUSU: Literatür taraması, kaynak kullanımının öğretilmesi ve, literatür yazma programlarının kısa tanıtımı | DERS KONUSU: Proje konu ve kapsamının oluşturulması, Proje özeti ve yaygın etkinin yazımı gerçekleştirilecektir. | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırmalarda literatür taramasının nasıl yapılacağı, kaynakların doğru şekilde nasıl kullanılması gerektiği ve atıf verme yöntemleri ele alınacaktır. Katılımcılara, literatür seçiminin önemi vurgulanarak güvenilir kaynaklara ulaşma yöntemleri aktarılacaktır.
Ayrıca, literatür yazma programlarının (örneğin EndNote, Mendeley, Zotero) kısa bir tanıtımı yapılacak ve bu programların bilimsel yazım sürecindeki kolaylıkları anlatılacaktır. Katılımcılar üç gruba ayrılarak, eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında uygulamalı çalışmalar gerçekleştirecek, kaynak tarama ve doğru atıf verme süreçlerini öğreneceklerdir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırma projelerinde konu ve kapsamın nasıl oluşturulacağı ele alınacaktır. Projenin yaygın etkisinin nasıl tanımlanacağı ve araştırmanın bilimsel, ekonomik ve toplumsal katkılarının nasıl vurgulanacağı açıklanacaktır.
Ayrıca, proje içeriği bütüncül bir şekilde değerlendirilerek, etkili bir proje özeti yazımı üzerine uygulamalar yapılacaktır. Proje başlığı ve anahtar kelimelerin seçimi konusunda rehberlik sağlanacak, katılımcılar kendi projeleri üzerinden çalışmalar gerçekleştirerek geri bildirim alacaklardır. Çalışmalar, üç ayrı grup halinde, görevli eğitmenlerin rehberliğinde dönüşümlü ve eş zamanlı olarak yürütülecektir. |
||||
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 8. Proje yazımına hazırlık süreci ve Kaynak tarama yöntemleri (İnteraktif Uygulama) | 17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 16. Yöntem ve Bütçenin Hazırlanması | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr.Hülya Ayar Kayalı
Prof. Dr. Yoldaş Seki Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Kadriye Ertekin Prof. Dr. Catalina Natalia Yılmaz Prof. Dr.Elif Subaşı |
||||
DERS KONUSU: Literatür taraması, kaynak kullanımının öğretilmesi ve, literatür yazma programlarının kısa tanıtımı | DERS KONUSU: Bilimsel araştırma projesinin yöntemlerinin belirlenmesi ile ilgili uygulama yapılacaktır.. Proje bütçesinin oluşturulması uygulamalı anlatılacaktır. | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırmalarda literatür taramasının nasıl yapılacağı, kaynakların doğru şekilde nasıl kullanılması gerektiği ve atıf verme yöntemleri ele alınacaktır. Katılımcılara, literatür seçiminin önemi vurgulanarak güvenilir kaynaklara ulaşma yöntemleri aktarılacaktır.
Ayrıca, literatür yazma programlarının (örneğin EndNote, Mendeley, Zotero) kısa bir tanıtımı yapılacak ve bu programların bilimsel yazım sürecindeki kolaylıkları anlatılacaktır. Katılımcılar üç gruba ayrılarak, eğitmenler gözetiminde ve danışmanlığında uygulamalı çalışmalar gerçekleştirecek, kaynak tarama ve doğru atıf verme süreçlerini öğreneceklerdir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırma projelerinde yöntem seçimi ve yazımı ele alınacaktır. Araştırma projelerinde kullanılan temel yöntemler, uygun metodolojinin belirlenmesi ve yazım süreçleri uygulamalı anlatılacaktır. Ayrıca, proje bütçesinin hazırlanması, bütçe planlamasında dikkat edilmesi gereken unsurlar, saha çalışması, hizmet alımı, bursiyer bütçesi, bilimsel etkinliklere katılım ve sarf malzeme listesi gibi konular üzerinde durulacaktır. Katılımcılara, bütçelendirme sürecinde doğru stratejiler geliştirme konusunda rehberlik edilecektir.
Çalışmalar, üç ayrı grup halinde, görevli eğitmenlerin rehberliğinde dönüşümlü ve eş zamanlı olarak yürütülecektir.
|
||||
Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=3 |